Samstag, 3. Oktober 2009

365/275

Friday 02.10.2009 Day 275

Vegetables and fruits for the harvest festival

Cloudy and cold day with about 12° C degrees.

In the late afternoon my younger son went to church.

Many children joined up there for collecting fruits and vegetables in the village for the harvest festival service on Sunday. My son got this basket on the picture for the service from his grandmother.

After collecting they decorated the altar in church with the vegetables and fruits. And now my younger son is looking forward to the service on Sunday.

CU tomorrow

Kommentare:

Fabella hat gesagt…

Hmmm, das schaut lecker aus und ich bin sicher, die Sachen schmecken auch lecker ;)

12 Grad *bibber* .. irgendwie wurde es jetzt zu schnell zu kalt oder?

takinu hat gesagt…

Wish you a sunny weekend and a nice harvest festival
takinu

magelan hat gesagt…

Immer wieder schön an Erntedankfesten, die vielfalt an Formen und Farben des Geernteten!!

Oz Girl hat gesagt…

Hope your Harvest festival is lovely... the veggies are gorgeous, such vibrant colors!

Have a wonderful weekend!! :)

Martencja Designs hat gesagt…

this photo looks so lecker ;) And in Berlin is now soooooo cold :(

hugs
M

gabs hat gesagt…

wow, das foto ist ja mal so klasse geworden. die farbkombi find ich genial!
na da wirds hier wohl auch bald kalt werden. heute hatten wir noch 20 grad!
wünsche dir ein schönes wochenende,
gabs

Mari hat gesagt…

What a lovely collection of vegetables. I bet the alter looks great with all of that produce.

KayJay hat gesagt…

Bei uns haben die Kindergartenkinder die Kirche geschmückt - Gemüse aus dem Garten haben wir gegeben, aber die Kinder waren leider nicht da zum Schmücken.

Tolle Bilder die Woche über, endlich kann ich auch vorbeikommen und gucken!
Freue mich wieder da zu sein, auch wenn der Urlaub spitze war!
Liebe Grüße
Kerri

Erika hat gesagt…

Oh, what a beautiful basket of vegetables!

listgirl hat gesagt…

Wow, your vegetables look so fresh! SOunds like an interesting festival!

Kerstin hat gesagt…

Die Obst- und Gemüste bzw. Ernte-Zusammenstellungen finde ich auch immer wieder sehr schön anzuschauen. Zu Kindergartenzeiten waren wir da auch immer eingespannt - hättest du jetzt nicht davon geschrieben, hätte ich vermutlich gar nicht daran gedacht.

Ein schöner Korb!

Sei lieb gegrüßt und einen schönen Sonntag wünsche ich dir,

Kerstin

Tracy hat gesagt…

the vegetables look fantastic what an awesome array of colour!

Flohbock hat gesagt…

sehr schönes Bild zum Erntedank! einen schönen Sonntag!

Dot O hat gesagt…

Great shot. Did you bring some veggies home after the festival?